Es probable que su nombre sea más llamativo que exacto ("líneas-chispa"), pero nadie niega la ola de novedad y nuevas posibilidades que las sparklines han arrojado contra las costas del World Wide Web más informativo. Por decirlo llanamente, los sparklines son minigráficos que se insertan en el cuerpo de un texto, justo entre una palabra y otra, dentro de una misma línea, de forma que complementen a lo dicho por palabras en el momento en que se citan los datos. Un ejemplo de su uso sería como complemento de un párrafo en el que se trata la variación de la inflación en España en los últimos doce meses. Pero veamos qué forma puede presentar el conjunto:
Sin embargo, decir que ésta es su única naturaleza sería mentir, y pronto comprobaremos que su apariencia y posibilidades van mucho más allá. Y es que, por extensión, sparkline es un término que ha acabado por aplicarse a todos aquellos gráficos capaces de condensar parcamente mucha información en un espacio muy reducido. El siguiente ejemplo, pensado para los ejecutivos de una aerolínea norteamericana, reúne en una sola página las principales variables que pueden requerir su atención, con claridad y un rápido vistazo como máximo requerimiento.
En este otro caso, estamos ante un trabajo en el que se ha analizado el número de veces que ciertas palabras (como Irak o petróleo) han aparecido en los últimos discursos de George W. Bush sobre el estado de la nación, indicando en cada caso en qué contexto aparece cada una.
En definitiva, las sparklines nos ofrecen posibilidades de compactación y visualización de datos hasta ahora inexistentes en tal número en tan poco espacio, y todo ello sin ser necesario romper la continuidad de la línea de texto. Ayudan a aclarar los torrentes de cifras y, como hemos visto en este último ejemplo, pueden incluso permitir la interacción del usuario y ser una plataforma de acceso a bases de datos más complejas.
El gurú de lo visual en Internet y padre del término, Edward Tufte, ha escrito un artículo muy completo sobre el tema, con título "Sparklines: theory and practice". Para aquellos de vosotros a los que después de haberle echado un ojo os entre la comezón hiperactiva, en esta dirección podéis hacer vuestros pinitos y adentraros un poco más en la parte práctica del asunto. Que lo disfrutéis.
8 comentarios:
Me encanta esta entrada. Muy interesante lo del Sparklines. hay algo que no acaba de convencerme. Insertar gráficos en medio de un texto con una finalidad informativa no sé hasta qué punto es efectivo. Tiene un toque de jeroglífico.
La idea se planteó como una ayuda a la lectura. ¿Pero creeis que realmente es eficaz a nivel informativo insertar gráficos entre palaba y palabra?
Supongo que la participación del lector es imprescindible y también supongo que no cualquier lector los leerá, sino que será aquel que realmente busque un tipo de información innovadora.
Qué lembranzas da asignatura! Xa felicitei a Marita pola idea de que manteñades unha blog sobre infografía. Podedes ver que xa me referín a vós na miña, pra que vos vexan polos mundos adiante. Espero que colguedes tamén traballos e exercicios de clase, eu prometo recoller posts de cando en vez.
En Newsweek estamos a utilizar as sparklines para as enquisas das primarias en EE.UU., son 17 candidatos e podes ver as tendencias de todos á vez. Heivos de mandar o enderezo cando o rematemos.
Pero non creades que son a panacea, usadeas con sentidiño. A idea de Tufte de "canta máis datos mellor, só teñen que estar ben ordeados" que leva á súa idea da data-ink ratio, a ratio de datos por tinta, é coma a Forza ten o seu lado Escuro.
Bo traballo.
Asina:
Sauron
Lembrade que o martes día 11 non hai clase. que o grupo de prácticas do martes incorporase ao grupo do xoves e despois falta por ver a clase teórica.
Tron. Outros datos:
- Utilizamos a animación a contraluz, un xeito de crear efectos visuais sen basearse na luz reflexada. Non usamos acetatos pintados, senón máscaras. A luz ia directamente á cámara e debuxa unha silueta. As cores son moi intensas, polos filtros e a saturación efectiva. A iluminación de contraluz non se utilizaba para crear figuras, senón para dar brillo ás cousas e facer logos. É unha película baseada nos contraluces.
- O ordenador aparece como unha ferramenta poderosa. É a ferramenta central. Foi unha idea que se cumpriu co paso dos anos. Os creadores de Tron tentamos construir un espazo diferente. Ao mellor a xente pensa en may ou algo similar.
- Contactamos con expertos informáticos para desenvolver as distintas técnicas, por exemplo, Alan Kaye, que investigaba o concepto de PC. Daquela xa falaba de facer un ordenador como un maletín, para levalo e enchufalo en calquera biblioteca. Harrison Ellenshaw, que traballara en La Guerra de las Galaxias, era un experto en máscaras como o seu pai Peter Ellenshaw.
- Iluminación a contraluz, pruebas de contraluz en Kodalith. Fotomontaxe a contraluz e gráficos por ordenador
- Rodouse en 35 mm, en branco e negro e logo se fixeron os Kodaltihs.
- Os actores movíanse sobre un fondo negro porque así non se precisaba iluminación. Con fondo branco habería que iluminar todo
- Syd Mead deseñou os tanques, as motos de luz e a nave de Sark
- Jean “Moebius” Giraud deseñou o vestiario e a nave solar. Tamén realizou o guión gráfico.
- Peter Lloyd elaborou as ilustracións, traballando coa aerografía.
- A técnica era ampliar cada fotograma dunha películade 75 minutos en Kodaliths de 35 cm e tratala como se fose unha película animada. As imaxes de acción real convertiamolas en acetatos individuais, non a mano, senón fotografiados. A maior parte fíxose con fotomontaxe de contraluces. Fotografiouse aos actores con traxes brancos sobre fondo negro, e nos traxes pintáronse os circuitos en negro. Fotografiouse todo en branco e negro.
- A película que usamos, a de Hi-Con e a de tono continuo, era unha edición especial que Kodak fixo para nos. Ninguén fixera este tipo de película e nunca se volvería a facer.
- O espazo virtual: escenas de motos de luz, onde os actores se atopan nun entorno dixital, e cando os personases se meten nos tanques, trátase dun espazo no interior dun vehículo deseñado por ordenador. O que facilitou a combinación destos elementos foi que os fondos para a fotomontaxe de contraluz parecían estar deseñados por ordenador. 15-20 minutos.
- Catro empresas traballaron na película: Magi/Synthavision; Information International; Rober Abel &Ass. e Digital Effects (está última fixo o logotipo do comezo da película e o bit)
- Os vehículos, as escenas de naves voando, as motos de luz, as escenas do CCP (Control Central de Programas), todo está informatizado, pero sen Photoshop.
- No plató, totalmente negro, dispúñase de vídeoxogos para o equipo da película.
- “Fin da impresión”
TRABALLO:
Neste ano cúmprese o 25 aniversario do estreno da película, tendes que facer algún infográfico vencellado coa animación, coa película, coa historia, coas formas de animación, coas saídas comerciais da animación...
Un enderezo:
http://mark.com.mx/infografia.html
Outro enderezo:
http://guiadelcomic.com/index.htm
Temos clase o luns día 10, ás 12:00 na AI1.
aquí deixo o enderezo do anuncio de martin scorsese para freixenet:
http://www.youtube.com/watch?v=2zCD1R19bJs
Lembrade que o martes día 11 non hai clase, daí que pasaramos as clases para o día 10.
mol
aquí deixo o seguinte enderezo para que o revisedes
http://www.nytimes.com/interactive/2007/11/15/us/politics/20071115_DEBATE_GRAPHIC.html
aqui vai o enderezo para que sexa visible:
http://www.nytimes.com/
interactive/2007/11/15/us/
politics/
20071115_DEBATE_GRAPHIC.html#video
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